Default (GPT-3.5)
Custom instructions details
bitte übersetzt das ins englische: Der Einfluss von Landwirtschaft auf Gewässer - Mit virtueller Realität und Experimenten ökologische Zusammenhänge verstehen
ChatGPT
"The Impact of Agriculture on Water - Understanding Ecological Relationships with Virtual Reality and Experiments"
und das auch: Damit genug Lebensmittel produziert werden können, wird in der Landwirtschaft Dünger eingesetzt. Bei der Transformation hin zu einer nachhaltigen Landwirtschaft, sind die negativen Nebeneffekte der Düngung auf die Umwelt und insbesondere die Gewässer wichtig. Die Veranstaltung des Instituts für Didaktik der Naturwissenschaften widmet sich diesem Thema aus Sicht der Biologie, Chemie und Geographie. Dabei erleben Sie experimentelle und virtuelle Zugänge für ein fachübergreifendes und erfahrungsbasiertes Lernen in der Schule. Es werden 4 Zeitfenster angeboten, damit möglichst viele Interessierte teilnemhen können. 18:15 - 19:00 Uhr 19:15 - 20:00 Uhr 20:15 - 21:00 Uhr 21:15 - 22:00 Uhr Maximale Teilnehmendenzahl: 24 Der Zugang ist barrierefrei. Aufzug ist vorhanden
ChatGPT
In order to produce enough food, fertilizers are used in agriculture. When transitioning to sustainable agriculture, the negative side effects of fertilization on the environment, especially water bodies, are important. The event organized by the Institute for Science Education focuses on this topic from the perspectives of biology, chemistry, and geography. You will experience experimental and virtual approaches for interdisciplinary and experiential learning in schools.
There are 4 time slots available so that as many interested individuals as possible can participate:
- 18:15 - 19:00
- 19:15 - 20:00
- 20:15 - 21:00
- 21:15 - 22:00
Maximum number of participants: 24
The venue is wheelchair accessible, and an elevator is available.
und das auch: Experiment | Mitmachaktion
ChatGPT
Experiment | Hands-on Activity
und das: Gebäude 1135 (Campusbereich Welfengarten)
ChatGPT
Building 1135 (Welfengarten Campus Area)
und das: Videos zur Rolle sozialer Medien in der Bildung veröffentlicht
ChatGPT
Videos on the role of social media in education have been published.
und das: Auf dem YouTube-Kanal des Instituts sind die Videoaufnahmen des Symposiums „Social Media and Climate Change“ veröffentlicht worden (Link zu YouTube). Dieses wurde vom SoMeCliCS-Projekt veranstaltet und richtete sich an Forschende, welche sich mit dem Themengebiet näher beschäftigen wollen. Eröffnet wurde das Symposium am Abend des 09.03.2023 mit einer zweistündigen öffentlichen Keynote-Lecture, auf der ein Überblick über das Projekt sowie das weitere Themengebiet geboten wurde. Den Anfang machte Prof. Dr. Sascha Schanze, der in seiner Position als Direktor der Leibniz School of Education Grußworte an die Gäste und alle Beteiligten richtete. Es folgte Dr. Alexander Büssing mit einem Überblick über das Projekt und die Rolle von sozialen Medien und dem Klimawandel für eine digitale Bildung. Anschließend stellte Dr. Friederike Hendriks (TU Braunschweig) im Rahmen Ihrer Keynote neue Ergebnisse zur Rolle des Vertrauens in Wissenschaft in digitalen Räumen vor. Dabei standen insbesondere neuere Modelle zur Beschreibung von Vertrauen sowie der Bewertung von Online-Informationen im Mittelpunkt. Nach einer kurzen Fragerunde fand als Abschluss eine Diskussionsrunde zur Rolle sozialer Medien beim Thema Klimawandel statt. Die Gäste waren dabei aus unterschiedlichen Bereichen zusammengesetzt, da neben Forschenden (Dr. Thomas Schubatzky, Universität Innsbruck; Prof. Dr. Kerstin Kremer, Universität Gießen) auch eine Lehrkraft (Jonas Wagner, Lutherschule Hannover), ein Schüler von Fridays for Future (Hannes Balk) sowie eine Forschende aus Isreal (Shakked Dabran, Technion Institute of Technlogy, Israel) an der Diskussion teilnahmen. Moderiert wurde die Diskussion von Dr. Nadja Belova (Universität Bremen). Neben den Videos des Symposiums arbeiten die Beteiligten aktuell an einem Sammelband, um die Ergebnisse des Projekts in gebundener Form zusammenzufassen.
ChatGPT
The video recordings of the "Social Media and Climate Change" symposium have been published on the institute's YouTube channel (Link to YouTube). This symposium was organized by the SoMeCliCS project and was aimed at researchers interested in the topic. The symposium opened on the evening of March 9, 2023, with a two-hour public keynote lecture, providing an overview of the project and the broader topic.
Prof. Dr. Sascha Schanze, in his role as Director of the Leibniz School of Education, delivered welcoming remarks to the guests and all participants. Dr. Alexander Büssing then provided an overview of the project and the role of social media and climate change in digital education.
Following that, Dr. Friederike Hendriks (TU Braunschweig) presented new findings on the role of trust in science in digital spaces during her keynote. This included a focus on newer models for describing trust and evaluating online information. After a brief question and answer session, there was a concluding discussion on the role of social media in climate change. The participants in the discussion came from various fields, including researchers (Dr. Thomas Schubatzky, University of Innsbruck; Prof. Dr. Kerstin Kremer, University of Gießen), an educator (Jonas Wagner, Lutherschule Hannover), a Fridays for Future student (Hannes Balk), and a researcher from Israel (Shakked Dabran, Technion Institute of Technology, Israel). The discussion was moderated by Dr. Nadja Belova (University of Bremen).
In addition to the symposium videos, the participants are currently working on an edited volume to consolidate the project's results in a bound format.
das auch noch: Das IDN war auf der IGU-CGE International Conference in Oxford vertreten
ChatGPT
The IDN was represented at the IGU-CGE International Conference in Oxford.
das auch: Vom 5. Bis 7. Juli 2023 fand die IGU-CGE International Conference an der University of Oxford am Department of Education statt. Das diesjährige Thema der Konferenz lautete: „Geography Education for the Anthropocene” und widmete sich der Rolle des Geographieunterrichts bei der Gestaltung einer nachhaltigeren und gerechteren Zukunft. Seitens des IDN nahmen Prof. Dr. Christiane Meyer, Lara Brede, Jonas Koch, Tomke van Hove und Lydia Heilen an der Konferenz teil und stellten in den folgenden drei Vorträgen erste Ergebnisse aktueller Forschungsvorhaben der Geographiedidaktik vor: Young People’s Perspectives on Implementing the Sustainable Development Goals – Influences and Pedagogical Approaches Aus dem Projekt: „,Wandel statt Wachstum‘ - Die Sustainable Development Goals und Postwachstumsökonomien auf der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer gesellschaftlichen Transformation“ (Lydia Heilen) Post Growth in Geography Education from the Perspectives of Young People and Experts in the Context of Education for Sustainable Development (ESD) Aus den Projekten: „,Wandel statt Wachstum‘ - Die Sustainable Development Goals und Postwachstumsökonomien auf der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer gesellschaftlichen Transformation“ sowie „Jugendliche gestalten den Wandel – Facetten einer ,Transformation unserer Welt‘ für eine zukunftsfähige Gesellschaft“ (Lara Brede und Prof. Dr. Christiane Meyer) Critical Reflections on Smart Mobility - Raising Awareness of Teachers and Students for the Social Implications of a Digital Mobility Transition Aus dem Projekt: „Societal Transformation in a Digital Society – Raising Awareness for the Participation in a Sustainable and Inclusive Mobility Transition” (Jonas Koch, Tomke van Hove und Prof. Dr. Christiane Meyer)
ChatGPT
From July 5th to 7th, 2023, the IGU-CGE International Conference took place at the University of Oxford, specifically at the Department of Education. The theme of this year's conference was "Geography Education for the Anthropocene," focusing on the role of geography education in shaping a more sustainable and just future. Representing the IDN, Prof. Dr. Christiane Meyer, Lara Brede, Jonas Koch, Tomke van Hove, and Lydia Heilen participated in the conference and presented the following three lectures, sharing initial results of current research projects in geography education:
-
Young People’s Perspectives on Implementing the Sustainable Development Goals – Influences and Pedagogical Approaches From the project: "Transforming Instead of Growing - The Sustainable Development Goals and Post-Growth Economies from the Perspective of Youth in the Context of Societal Transformation" (Lydia Heilen)
-
Post Growth in Geography Education from the Perspectives of Young People and Experts in the Context of Education for Sustainable Development (ESD) From the projects: "Transforming Instead of Growing - The Sustainable Development Goals and Post-Growth Economies from the Perspective of Youth in the Context of Societal Transformation" and "Youth Shaping Transformation - Facets of 'Transforming Our World' for a Sustainable Society" (Lara Brede and Prof. Dr. Christiane Meyer)
-
Critical Reflections on Smart Mobility - Raising Awareness of Teachers and Students for the Social Implications of a Digital Mobility Transition From the project: "Societal Transformation in a Digital Society – Raising Awareness for the Participation in a Sustainable and Inclusive Mobility Transition" (Jonas Koch, Tomke van Hove, and Prof. Dr. Christiane Meyer)