Showing results 1 - 10 out of 72
2025
Nehring, A., & Sjöström, J. (2025). Inclusive Citizenship. In Citizenship. Studien zur Politischen Bildung (pp. 369-388) https://doi.org/10.1007/978-3-658-45757-0
Nehring, A., Kresin, S., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2025). Students' awareness and conceptions of science-related communication mechanisms on social media. Journal of Research in Science Teaching, 62(3), 756-791. https://doi.org/10.1002/tea.21973
Nehring, A., & Schanze, S. (2025). Turning the Plurality of Chemistry into a Resource for Learning: A Core Competency of Chemistry Teachers. Science & education. https://doi.org/10.1007/s11191-025-00624-5
2024
Achtermann, K., Nehring, A., & Sieve, B. (2024). Chemie lernen und verstehen mit Aufgaben. In Fachdidaktik Chemie in Theorie und Praxis (pp. 199–223) https://doi.org/10.1007/978-3-662-69820-4_7
Heinitz, B., & Nehring, A. (2024). Virtuelle Unterrichtshospitationen im Chemieunterricht: Eine Vernetzung der ersten und zweiten Phase der Lehrkräftebildung. MNU - Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht, 2024(3), 182-190.
Nehring, A. (2024). Fostering scientific reasoning competencies: investigating impacts of cross- and within-content area experimentation using the competency triad. International Journal of Science Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2394708
Roski, M., Ewerth, R., Hoppe, A., & Nehring, A. (2024). Exploring Data Mining in Chemistry Education: Building a Web-Based Learning Platform for Learning Analytics. Journal of Chemical Education, 101(3), 930-940. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00794
Roski, M., & Nehring, A. (2024). Ionenbildung, Ionenbindung und Verhältnisformeln: Individualisiertes Lernen in der webbasierten Lernplattform I3Lern. Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, (204), 36-39. https://www.friedrich-verlag.de/friedrich-plus/sekundarstufe/chemie/stoffe-ihre-eigenschaften/ionenbildung-ionenbindung-und-verhaltnisformeln-19516
Roski, M., Jagan Sebastian, R., Ewerth, R., Hoppe, A., & Nehring, A. (2024). Learning analytics and the Universal Design for Learning (UDL): A clustering approach. Computers & education, 214, Article 105028. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105028
Roski, M., Hoppe, A., & Nehring, A. (2024). Supporting inclusive science learning through machine learning: The AIISE framework. In Uses of Artificial Intelligence in STEM Education (pp. 547-567). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780198882077.003.0024