Zeige Ergebnisse 1 - 10 von 129
2024
Groß, J. (2024). Evolutionsbiologie am Lernort Zoologischer Garten. In Didaktik der Evolutionsbiologie https://doi.org/10.1007/978-3-662-69030-7_27
Groß, J. (2024). Humanevolution mit Stammbaumhypothesen vermitteln: Nicht „höher“, sondern anders. In Didaktik der Evolutionsbiologie (S. 263–281). https://doi.org/10.1007/978-3-662-69030-7_16
Johann, L., Rusk, F., Reiss, M., & Groß, J. (2024). Upper secondary students’ thinking pathways in cell membrane biology: an evidence-based development and evaluation of learning activities using the Model of Educational Reconstruction. Journal of biological education, 58(1), 144-165. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2026805
Michelsen, M., & Groß, J. (2024). Peer-Interaction – collaborative learning to foster and observe conceptional transformation in science education. Journal of biological education. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386251
2023
Baumann, B., Groß, J., & Michelsen, M. (2023). An app by students for students: the DPaCK-model for a digital collaborative teamwork project to identify butterflies. Frontiers in Education, 8, Artikel 1190462. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1190462
Groß, J., & Weitzel, H. (2023). Digitale Medien im Biologieunterricht. In Fachdidaktik Biologie (S. 402-419). Friedrich Verlag.
Groß, J. (2023). Mit der App ID-Logics Tiere in der Laubstreu bestimmen. In N. Tramowsky, J. Meßinger-Koppelt, & T. Irion (Hrsg.), Naturwissenschaftlicher Sachunterricht digital (S. 28-31). Joachim Herz Stiftung Verlag.
Muenz, T. S., Schaal, S., Groß, J., & Paul, J. (2023). How a Digital Educational Game can Promote Learning about Sustainability. Science Education International, 34(4), 293-302. https://doi.org/10.33828/sei.v34.i4.5
Nestler, E., Retzlaff-Fürst, C., & Groß, J. (2023). Assessing the Quality of Mentoring: Evidence-Based Development of a Training Programme for Biology Mentors and Pre-service Biology Teachers for Scientific Issues. In Shaping the Future of Biological Education Research (S. 293–309). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44792-1_21
2022
Finger, A., Groß, J., & Zabel, J. (2022). Plant Identification in the 21st Century: What Possibilities Do Modern Identification Keys Offer for Biology Lessons? Education Sciences, 12(12), Artikel 849. https://doi.org/10.3390/educsci12120849