Publikationsliste Malte Michelsen
Zeige Ergebnisse 1 - 10 von 17
2024
Einloft, J., Bedenbender, S., Michelsen, M., Meyer, H. L., Russ, P. G., Heidtmann, A., Hirsch, M. C., & Grgic, I. (2024). Structured Exposure Achieves High Acceptance of Immersive Technology Among Medical Students and Educators. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 27(6), 363-371. https://doi.org/10.1089/cyber.2023.0297
Michelsen, M. (2024). Fostering conceptual transformation on plant nutrition – the progression of concepts and notions in a digital collaborative learning environment.
Michelsen, M., & Groß, J. (2024). Peer-Interaction – collaborative learning to foster and observe conceptional transformation in science education. Journal of biological education. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386251
Michelsen, M. (2024). Peer interaction - Tracking conceptual transformation in collaborative learning environments. Vorabveröffentlichung online.
2023
Baumann, B., Groß, J., & Michelsen, M. (2023). An app by students for students: the DPaCK-model for a digital collaborative teamwork project to identify butterflies. Frontiers in Education, 8, Artikel 1190462. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1190462
Michelsen, M. (2023). Digitale Peer-Interaction -Lernpotentiale fördern durch Heterogenität.
Michelsen, M. (2023). „We clicked right away.“ A digital learning environment for collaboration to observe and foster conceptional transformation.
2022
Groß, J., & Michelsen, M. C. (2022). Gelingensbedingungen für die Gestaltung von transdisziplinären Aufgaben in einer vernetzten Welt. In S. Lin-Klitzing, D. Fuccia, & T. Gaube (Hrsg.), Globalisierung und Internationalisierung als Herausforderung für das Gymnasium?: Gymnasium – Bildung – Gesellschaft (S. 71-92). Verlag Julius Klinkhardt.
Michelsen, M. (2022). Didaktisch rekonstruierte Lernwege am Beispiel der Pflanzenernährung. Evidenzbasierte Entwicklung von Lernpfaden.
Michelsen, M., Groß, J., Paul, J., & Messig, D. (2022). Elaboration of Practical Diagnostic Competence in Context of Students’ Conceptions on Plant Nutrition. Science Education International (SEI), 33(2), 213-223. https://doi.org/10.33828/sei.v33.i2.9