Zeige Ergebnisse 85 - 96 von 270
2021
Schneeweiß, N., & Gropengießer, H. (2021). The Zoom Map: A New Graphic Organizer to Guide Students' Explanations Across the Levels of Biological Organization. Bioscene: Journal of College Biology Teaching, 47(1), 3-13. http://www.acube.org/wp-content/uploads/2021/06/2021-1.pdf
von Kotzebue, L., Meier, M., Finger, A., Kremser, E., Huwer, J., Thoms, L.-J., Becker, S., Bruckermann, T., & Thyssen, C. (2021). The Framework DiKoLAN (Digital Competencies for Teaching in Science Education) as Basis for the Self-Assessment Tool DiKoLAN-Grid. Education Sciences, 11(12), Artikel 775. https://doi.org/10.3390/educsci11120775, https://doi.org/10.3390/educsci11120775
2020
Büssing, A. G., Dupont, J., & Menzel, S. (2020). Topic Specificity and Antecedents for Preservice Biology Teachers’ Anticipated Enjoyment for Teaching About Socioscientific Issues: Investigating Universal Values and Psychological Distance. Frontiers in psychology, 11, 1536. Artikel 1536. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01536, https://doi.org/10.15488/10910
Claussen, C., Kapitza, M., Knapp, J. M., Bernholt, A., Schulenburg, H., & Kremer, K. H. (2020). Metaorganismusforschung trifft Schule: Wissenschaftskommunikation an der Universität zu Kiel. Biologie in unserer Zeit (BiuZ), 50(4), 270-277. https://doi.org/10.1002/biuz.202010713
Dannemann, S., Neugebauer, T., Schomaker, C., & Werning, R. (2020). Die LeibnizLernlandschaft: Diversität und Digitalisierung (L2D2) gestalten – Konzeptionelle Gedanken für eine inklusive Hochschullernwerkstatt an der Leibniz Universität Hannover. In Hochschullernwerkstätten – Elemente von Hochschulentwicklung?: Ein Rückblick auf 15 Jahre Hochschullernwerkstatt in Halle und andernorts (S. 226-237). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.25656/01:21216
Filter, E., Eckes, A., Fiebelkorn, F., & Büssing, A. G. (2020). Virtual Reality Nature Experiences Involving Wolves on YouTube: Presence, Emotions, and Attitudes in Immersive and Nonimmersive Settings. Sustainability (Switzerland), 12(9), Artikel 3823. https://doi.org/10.3390/su12093823, https://doi.org/10.15488/11010
Glasmacher, R., & Heuckmann, B. (2020). Blubbern ohne Risiko? Risiken des Shisharauchens mithilfe von Explain Everything erarbeiten. Digital Unterrichten Biologie, 1(5), 5-6.
Groß, J., Paul, J., & Hölldobler, B. (2020). Ameisen.
Groß, J., Berkhan, R., Blöchl, A., & Franke, M. (2020). Amphibien und Reptilien.
Groß, J. (2020). Biodiversität. In J. Becker, & R. Felch (Hrsg.), Biosphäre. Kursstufe Baden-Württemberg, Lösungen (S. 168). Cornelsen.
Groß, J. (2020). Energieumwandlungen, Nahrungsbeziehungen & Fließgewässer. In J. Becker, D. Grabenstein, & A. Meisert (Hrsg.), Biosphäre. Qualifikationsphase Niedersachsen, Lösungen (S. 176). Cornelsen.
Groß, J., Blöchl, A., Franke, M., & Witt, R. (2020). hummeln.